Jak jsem vlastně začal?
Na podzim roku 2006 jsem se rozhodl po dlouhém a více, než neuspěšném shánění modelu autobusů řady 700, 900 a SOR vyrobit si vlastní model, jen podle mých představ a náročnosti. Nejprve jsem sháněl model plastový, nebo odlitek z resinu, či leptaného kovu. Kromě nepřesných modelů firmy SDV Model a RA Došlý zatím není nikdo schopen zhotovit z uvedených materiálů model autobusu k modelové železnici. A to nemluvě o měřítku 1:43. Zde se nabízí plastové modely u nás neprovozované Setry od firmy Montisystem, firma Dickie nabízí v tomto měřítku VELMI ZJEDNODUŠENÉ ,,modely,, vozů Mercedes Trawego a Mercedes Citaro, ale tyto typy vozů jsou na mě moc moderní a nespadají do mého okruhu zájmů. Nezbylo mi tedy, než se pustit do tvorby vlastního modelu, vždy jsem obdivoval ty, kteří si vyrobili nějaký model sami, tak jsem se rozhodl jakož to začátečník zvolit nouzový materiál-papír. Mým prvním modelem byly vozy B961 a 951+B951E v měřítku 1:87 na úrovni minibox. Dále jsem sthnul ještě v roce 2006 udělat vozy 741 a 931E. Nástupem roku 2007 se objevily modely vozů B731.00 a B732 v mnoha modifikacích, dále vozy 744 a zájezdové verze vozů 900 a 700. Do léta roku 2007 jsem měl zhotovené modely všech vozů řad 700 a 900 včetně prototypů. O velkých prázdninách roku 2007 jsem úspěšně dokončil modely vozů IRISBUS Agora, tramvaje T3, všechny typy vozů metra u DP Praha. Na podzim roku 2007 se rozběhla výroba ,,hrbatých,, SORů BN12, CN12 a nízkopodlažního vozu NB12 a IVECO Citelis. Dále se na podzim roku 2007 podařilo udělat modely vozů řady Š11. Jenže tyto ,,krabičkové,, modely jsou jen nouzové řešení. Začátkem roku 2008 jsem se pustil do výroby modelu poněkud náročnějšího v měřítku 1:43. Zde se jedná o vozy B951, B951E, LC736, B741 a B961. Kromě vozu LC736 jsou vozy v barvách DP Praha.
Máte zájem o některé z mých modelů?
Modely v krabičkovém provedení budou jak v černobílém, tak i v provedení různých dopravců (barevně vytištěné) k sehnání v muzeu MHD v Praze Střešovicích.